Snel en efficiënt inspelen op zorgvragen
Beeldzorg is laagdrempelig en is niet meer weg te denken als onderdeel van de hedendaagse zorg.
Beeldbellen is onderdeel van ons product Enovation Zaurus.
Met één druk op de knop in direct online contact met je zorgvrager of collega
Beeldzorg ook wel videobellen of beeldbellen genoemd, is een consult waarbij een zorgverlener op afstand zorg verleent aan een zorgvrager. Zorgverlener en zorgvrager hebben contact via een directe videoverbinding vanaf hun tablet, smartphone, laptop of desktop.
Beeldzorg is in veel zorgorganisaties een vast onderdeel van het zorgproces, van ziekenhuis, thuiszorg tot aan huisartsenpraktijken. Persoonlijk contact via video is een prima alternatief gebleken voor consulten waarbij fysiek onderzoek niet nodig is. Door beeldcontact krijg je als zorgverlener een betere indruk hoe het gaat zonder daarvoor direct langs te hoeven gaan of de zorgvrager te laten komen. Zoals bij het toelichten van informatie, bespreken van een behandeling en hulp op afstand bij dagelijkse handelingen.
Beeldbellen met zorgconsumenten wordt dus populairder, maar ook beeldbellen tussen zorgverleners onderling in de vorm van ad hoc video contact of een gepland online MDO wordt steeds meer gebruikt.
Toenemende regionale samenwerking maakt laagdrempelig contact tussen zorgverleners nog belangrijker. Digitale afspraken zijn makkelijker in te plannen, vergen minder (reis)tijd en zijn uitermate schikt om kennis te delen en casussen te bespreken. Hoe makkelijker zorgverleners elkaar kunnen vinden, hoe beter dat is voor de zorgvrager en een efficiënte werking van de zorg.
Beeldbellen in het zorgproces
-
Meer tijd voor kwalitatieve zorg
Een videoconsult is gemakkelijk en snel waardoor meer tijd over is voor kwalitatieve zorgverlening
-
Gemak en vertrouwd
De zorgvrager kan het gesprek met jou aangaan in zijn/haar vertrouwde thuissituatie
-
Geen reistijd
Voor zowel zorgverlener als zorgvrager zit er geen extra reistijd verbonden aan een online consult
-
Persoonlijk
Door visueel contact kunnen klachten beter worden toegelicht en non-verbale reacties beter worden waargenomen.
-
Breed inzetbaar
In te zetten voor consulten met zorgvragers, maar ook voor regionaal- en teamoverleg.